Autonomous Parkshuttle back in service
Residents, employees and visitors in Capelle aan den IJssel can now travel with the new and improved Parkshuttle.
Residents, employees and visitors in Capelle aan den IJssel can now travel with the new and improved Parkshuttle.
Onder de vleugels van de Duitse automotivegrootmacht ZF kan de Utrechtse agv-specialist 2getthere meer en grotere projecten aanpakken en snel doorgroeien. ‘In twee à drie jaar willen we verdubbelen.’
Zelfrijdende voertuigen op de openbare weg zijn al een aantal jaar een grote belofte. Maar ondanks de vaak tomeloze ambities die autofabrikanten en technologiebedrijven als Waymo en Uber in de media verkondigen, lijkt achter de schermen langzaam het besef door te dringen dat de autonome auto nog weleens enkele decennia op zich zou kunnen laten wachten. Dat betekent niet dat de ontwikkelingen moeten stoppen – wel dat we wellicht beter een andere route kunnen volgen.
Brussels Airport Company en het Vlaamse ov-bedrijf De Lijn hebben 2getthere uitgekozen om zelfrijdende bussen te ontwikkelen voor luchthaven Zaventem.
Het Utrechtse 2getthere heeft een intentieverklaring getekend om een volledig autonoom groepsvervoerssysteem te ontwikkelen op de campus van de Nanyang Technological University (NTU) in Singapore.
In 2020 gaan de eerste onbemande Parkshuttles de openbare weg op in Capelle aan den IJssel.
2getthere heeft opdracht gekregen om een compleet nieuw autonoom voertuigensysteem te realiseren in Dubai.
Vanaf 2018 rijdt de Parkshuttle in Capelle aan den IJssel autonoom over de openbare weg tussen het andere verkeer.
De Utrechtse agv-specialist 2getthere opent deze maand een kantoor in Silicon Valley.
De Parkshuttle naar bedrijventerrein Rivium in Capelle aan den IJssel, Nederlands eerste zelfrijdende systeem, blijft nog zeker twee jaar rijden.