Groeiend dienstenpalet VMI kreeg boost door corona

Alexander Pil
Leestijd: 6 minuten

Als technologieleider en met een groeiend machinepark wereldwijd ziet VMI zijn dienstenaanbod groeien. Erik Lapré, vp global services bij het Epese hightech bedrijf, vertelt over hoe je je klanten proactief kunt bijstaan. ‘Omdat dat waarde heeft, zijn ze bereid ervoor te betalen.’

Bijna verstopt op de Veluwe – op een plek die je meer met groen dan met hightech associeert – zetelt een van de grootste machinebouwers van Nederland. In Epe ontwerpt en assembleert VMI Group productiemachines voor auto- en truckbanden, voor blikjes en voor persoonlijke verzorgingsmiddelen. Wereldwijd werken er nog zo’n zestienhonderd mensen voor het TKH-onderdeel, van wie een groot deel in Yantai, in het hart van de Chinese rubberindustrie.

Door de grote installed base die VMI heeft opgebouwd, vormt de serviceafdeling een belangrijke poot van het Gelderse bedrijf. ‘Het is een steeds groter stuk van de taart’, zegt Erik Lapré, VMI’s manager voor wereldwijde services. ‘Dat komt vooral omdat we steeds meer diensten aanbieden. Diensten waaraan onze klanten behoefte hebben zoals begeleiding, coaching, verbetering en optimalisatie. Omdat dat palet groeit, groeit ook de servicebusiness.’

This article is exclusively available to premium members of Bits&Chips. Already a premium member? Please log in. Not yet a premium member? Become one and enjoy all the benefits.

Login