Brainport presenteert nieuwe strategie

Paul van Gerven
Leestijd: 1 minuut

Het bestuur van stichting Brainport heeft maandag in Eindhoven haar nieuwe strategie gepresenteerd: Brainport Next Generation. Het document stippelt geen route uit om de regio zijn positie in de hightech- en designindustrie uit te laten bouwen, maar zet in op flexibiliteit om op veranderingen in economie en samenleving te kunnen inspringen.

‘We zoeken een nieuwe weg naar de toekomst. Het zal deels chaotisch zijn en disruptief. We moeten vooraf accepteren dat we af en toe out-of-control zullen zijn. We moeten fouten accepteren en er juist van leren. Sneller wisselen en slimme coalities aangaan. We gaan daarom van triple helix naar multi helix. Niet langer een driehoek tussen overheid, bedrijfsleven en onderwijs vormen, maar burgers, klanten, consumenten, investeerders, designers, kunstenaars en corporaties erbij betrekken. Uitproberen, mis durven laten gaan en weer doorgaan’, licht algemeen directeur Imke Carsouw van Brainport Development toe.

De strategie gaat onder meer in op human resources (aantrekken van internationaal talent en doorlopende scholing), r&d (verhoging publieke invsteringen), business (stimulering van start-ups en groeiers) en internationalisering.

This article is exclusively available to premium members of Bits&Chips. Already a premium member? Please log in. Not yet a premium member? Become one and enjoy all the benefits.

Login