Blij met uw prijs?

Twan Smetsers is directeur van Chematronics, een adviesbureau voor innovatieve mkb'ers.

Leestijd: 2 minuten

Glunderend stonden de ondernemers op het podium. De Solar Awards 2012 werden afgelopen maand voor de eerste maal uitgereikt. Na de hype van de afgelopen jaren had ook solar zijn eigen feestje meer dan verdiend. Elke zichzelf respecterende branche verdient een award show. Het is de gelegenheid om te netwerken, om de branche in het zonnetje te zetten en de internationale slagkracht en zichtbaarheid te vergroten. Ook de Solar Awards voldeden wat dat betreft helemaal aan de verwachting.

Wat doet ’het winnen van een prijs‘ met ondernemers en hun directe omgeving? Prijzen winnen is hard werken. Nadat kandidaten over hun mogelijke schroom zijn gestapt en kenbaar hebben gemaakt dat ze willen meedoen, begint het feitelijke werk pas. Wie zit er in de jury? Wat zijn de criteria? Wie is de concurrentie? Hoe komen we nu over? Wat is onze zichtbaarheid? Aan alle factoren moet worden gedacht. Mkb-ondernemers zoeken niet vaak het podium en als het dan zover is dan willen ze ook winnen.

Het deed me denken aan een ondernemer die me ooit het volgende vertelde: ’Het voelde als een grote eer om die prijs in ontvangst te mogen nemen. De jury was unaniem. De media hebben er veel aandacht aan besteed. Vooral de regionale media. Mensen uit het dorp herkennen me allemaal. Nu zullen die grote OEM-klanten ons wel weten te vinden.‘

This article is exclusively available to premium members of Bits&Chips. Already a premium member? Please log in. Not yet a premium member? Become one and enjoy all the benefits.

Login