Interview

‘Willen we succesvol blijven, dan moeten toeleveranciers tweede niveau OEM worden’

René Raaijmakers
Leestijd: 12 minuten

Hij maakte van Nebato een kennisbedrijf en trekt sinds 2005 de kar van NTS, het resultaat van de alom toegejuichte fusie tussen Nebato en Te Strake. Samen met Sioux legde John Berghmans als een van de eersten enkele miljoenen op tafel als risicodragende investering in een productontwikkeling: de Phenom-tafelmicroscoop van FEI. Een gesprek met een marketingpionier in de toeleverwereld.

’O, heel even kijken.‘ Halverwege het interview springt John Berghmans op uit zijn stoel. Hij hoort een nieuwe vrachtwagen van NTS vanaf de Dillenburgstraat het terrein opdraaien. ’Die had ik nog niet gezien‘, verontschuldigt hij zich. ’Ze rijden pas sinds 3 januari. Mooi!‘

Het karakteriseert Berghmans, marketingman in hart en nieren. De directeur die in 2005 vorm gaf aan de veelbesproken fusie tussen Nebato en Te Strake introduceerde marketing en strategie in de toeleverbusiness. Hij leerde technici dat ook de buitenkant telt. Dat je een plan moet hebben voor de toekomst. Dat je moet nadenken over je imago. Dat je klanten moet winnen voor je ideeën en niet passief hun orders moet opvolgen.

This article is exclusively available to premium members of Bits&Chips. Already a premium member? Please log in. Not yet a premium member? Become one and enjoy all the benefits.

Login

Related content