Headhunter

Vraag het de headhunter

Anton van Rossum
Leestijd: 3 minuten

L.M. vraagt:

Een paar jaar geleden ben ik vanuit een engineeringrol overgestapt naar een functie als project- en teamleider. Het bevalt me erg goed om leiding te geven en het gaat me ook redelijk goed af, al zeg ik het zelf. Zo af en toe loop ik echter tegen een minpuntje op dat me langzamerhand behoorlijk de keel uithangt.

Wat is het probleem? Zoals waarschijnlijk in elke organisatie gebeurt het wel eens dat er in het team wrijvingen ontstaan tussen twee personen. Als dat om inhoudelijke punten gaat, ga ik natuurlijk op zoek naar de beste oplossing. Maar af en toe gaat het echt over – naar mijn mening – futiliteiten. Ik geef er dan de voorkeur aan afstand te houden; je moet mensen zo veel mogelijk de ruimte geven zelf hun problemen op te lossen. Soms lukt dat, maar af en toe loopt het volledig uit de hand, waardoor ik hard moet ingrijpen. Hebt u tips hoe ik zulke conflicten kan indammen?

This article is exclusively available to premium members of Bits&Chips. Already a premium member? Please log in. Not yet a premium member? Become one and enjoy all the benefits.

Login

Related content