Nieuws

Verhaert duikt in automotive

Nieke Roos
Leestijd: 3 minuten

Onder de naam Indrive is Verhaert een initiatief gestart om zijn Itrack-sensortechnologie toe te passen in automotive. Samen met de Leuvense testspecialist LMS International storten de Kruibekenaren zich op instrumenten om voertuigparameters te meten. Met Tenneco uit Brussel, fabrikant van de Monroe-schokdempers, duiken ze in de ontwikkeling van boordsensoren voor geregelde ophangingen.

Doel van het Indrive-project is om met een volgende generatie opnemers een positie te verwerven in de automotive-markt. Na een studie van de bestaande oplossingen is Verhaert tot de conclusie gekomen dat die sector mogelijkheden biedt. ’Er zijn eigenlijk maar een paar spelers, waaronder een consortium rond Bosch dat zich richt op geïntegreerde gyroclusters en een groep rond sensorfabrikant VTI die high-end accelerometers combineert‘, licht marketingmanager Dany Robberecht toe. ’Niemand maakt echter nog gebruik van geavanceerde wiskundige filters. Daarnaast focussen wij op de lagere marktsegmenten.‘

Binnen Indrive wil Verhaert een autonoom centraal sensorplatform realiseren dat gegevens over het voertuiggedrag levert aan verschillende applicaties. Dit systeem moet bestaan uit geavanceerde signaalverwerking met state-of-the-art algoritmes. De toepassing van geclusterde low-cost Itrack-opnemers brengt een minimale bekabeling met zich mee en zorgt daardoor voor een aanzienlijke kostenbesparing. Robberecht: ’We streven naar een autonome verwerkingseenheid die gebruikmaakt van de bestaande embedded besturingen en communicatiekanalen in de auto.‘

This article is exclusively available to premium members of Bits&Chips. Already a premium member? Please log in. Not yet a premium member? Become one and enjoy all the benefits.

Login

Related content