Achtergrond

Spin in het upgradeweb

Richard van der Pasch
Leestijd: 3 minuten

Als customer support upgrade generalist bij ASML biedt Richard van der Pasch technische ondersteuning bij systeemupgrades. Hij is vijf jaar werkzaam in Veldhoven, waarvan twee jaar in deze functie. De basis van zijn werkdagen is hetzelfde, maar naar aanleiding van de upgrades doen zich elke dag andere issues voor.

De chipmachines van ASML kunnen na loop van tijd een upgrade krijgen. De grootste die we kunnen uitvoeren, is een System Node Extension Package (Snep). Dit is een complexe klus die zes tot tien weken in beslag neemt en waarbij we vijf- tot zeshonderd onderdelen in- en uitbouwen.

Mijn functie bestaat uit twee delen: enerzijds bied ik ondersteuning bij upgrades die nu draaien. Anderzijds werk ik mee aan de ontwikkeling van oplossingen voor structurele problemen, zodat we er in het vervolg gemakkelijker op kunnen inspelen en ze kunnen voorkomen. Bij de start van een upgrade of wanneer zich moeilijkheden voordoen tijdens een update reis ik af naar locatie, waardoor ik ongeveer vier maanden per jaar in het buitenland ben gestationeerd.

This article is exclusively available to premium members of Bits&Chips. Already a premium member? Please log in. Not yet a premium member? Become one and enjoy all the benefits.

Login

Related content