Achtergrond

Speler in consumentenchips herdefinieert zichzelf

René Raaijmakers
Leestijd: 14 minuten

Philips Semiconductors heeft nog steeds een ijzersterke portefeuille tv-technologie – met dank aan Philips Research en Philips CE. Het is echter oppassen geblazen. Partijen van Intel tot kleine fabless spelers hebben hun zinnen gezet op vermaak in huis. ’Dit is geen R&D, dit is marketing‘, zegt businessunitbaas Giel Rutten over zijn investeringen.

De nieuwe hype in chips heet consumentenelektronica. De winkelschappen liggen weer vol met gadgets en apparaten waarvoor mensen hun portemonnee trekken. Platte televisies en personal videorecorders zijn niet aan te slepen. Vermaak komt nu ook via internet en aardse zendingen de huiskamer binnen en apparaten raken in huis meer en meer verknoopt. En dan is daar Apple, nota bene een computerfabrikant, dat met zijn Ipod aantoonde dat er wel degelijk muziek zit in de CE-industrie.

This article is exclusively available to premium members of Bits&Chips. Already a premium member? Please log in. Not yet a premium member? Become one and enjoy all the benefits.

Login

Related content