Kort nieuws

R&D en marketing Philips meer naar opkomende landen

René Raaijmakers
Leestijd: 1 minuut

De zwaartepunten van Philips‘ marketing en research verschuiven steeds meer richting opkomende landen. Dat verklaarde CEO Gerard Kleisterlee in een persconferentie waarin hij de overname bekendmaakte van Meditronics. ’We zullen mensen, reclame, marketing en research en ontwikkeling naar opkomende landen verschuiven‘, aldus de topman.

Het in India gevestigde Meditronics produceert medische diagnosesystemen. Philips voegt zijn nieuwe aanwinst toe aan het onderdeel Imaging Systems van de divisie Healthcare. Financiële details zijn niet bekendgemaakt. ’De overname leidt tot een significante expansie van de industriële en commerciële positie van Philips Healthcare in India‘, stelt Philips in een persbericht. De acquisitie van Meditronics is de vijfde opeenvolgende overname van Healthcare in opkomende markten sinds midden 2007, en de tweede in India het afgelopen kwartaal.

This article is exclusively available to premium members of Bits&Chips. Already a premium member? Please log in. Not yet a premium member? Become one and enjoy all the benefits.

Login

Related content