Kort nieuws

Philips zet nadrukkelijk in op duurdere tv’s

Alexander Pil
Leestijd: 1 minuut

Door zich te richten op de lagere volumes van het duurdere segment en een nieuwe spectrum aan toestellen in 2010 wil Philips de winst van zijn tv-divisie opkrikken. Dat schrijft Trends. Het blad baseert zich op ingewijden die aanwezig waren bij een ontmoeting met werknemersvertegenwoordigers en commerciële krachten van Philips‘ Europese televisieafdeling.

Het tv-segment van Philips heeft het moeilijk. Uit de derdekwartaalcijfers bleek dat het bedrijf 73 miljoen euro moest toeleggen op zijn tv‘s. De Eindhovenaren zitten midden in een fikse herstructurering. In het derde kwartaal boekten ze al 40 miljoen euro voor de reorganisatie. Daarmee is de kous nog niet af. In het lopende kwartaal wil Philips Consumer Lifstyle nog eens 60 miljoen saneringskosten boeken, hoofdzakelijk in de tv-tak.

De herstructurering is opgedeeld in drie fasen. Bij de ontmoeting liet de Philips-directie weten dat de eerste fase is afgerond. De verliezen zijn ingedamd, onder meer via de verkoop van de Amerikaanse activiteiten aan het Japanse Funai.

This article is exclusively available to premium members of Bits&Chips. Already a premium member? Please log in. Not yet a premium member? Become one and enjoy all the benefits.

Login

Related content