Your cart is currently empty!
Option zet in op 20 procent omzetgroei
In 2010 verwacht Option een omzet te kunnen boeken die 20 procent groter is dan dit jaar. Dat heeft het Leuvense bedrijf gisteren gezegd tijdens een analistenbijeenkomst. De doelstelling lijkt erg ambitieus als je de cijfers van de afgelopen kwartalen erbij pakt. In het derde kwartaal kelderde de omzet met 40 procent en schoot het bedrijf 8,9 miljoen euro in het rood. Voor de eerste negen maanden van het jaar is het nettoverlies al opgelopen tot 25,8 miljoen euro. Als gevolg van deze teleurstellende cijfers schrapte Option nog eens 55 arbeidsplaatsen op de hoofdvestiging in Leuven.
Op de analistenbijeenkomst herhaalde Option zijn strategie om te evolueren naar het aanbieden van geïntegreerde oplossingen gebaseerd op hardware, software en diensten. Het wil af van ’commoditized hardware‘. Geen USB-modems meer die ze in het Verre Oosten voor een fractie van de kosten kunnen maken, maar een volledig geïntegreerd aanbod voor de markten van mobiel breedband. Voor de divisie rond inbouwmodules wil Option een omslag van de eenvoudige integratie van een module naar het aanbieden van diensten met een hoge toegevoegde waarde.
Overigens maakte Option ook bekend dat zijn 3G-module GTM501 zal worden gebruikt in het Android 2.0 Media Platform (AMP) van Moto Development Group. Dat ontwikkelplatform is bedoeld voor consumenten- en bedrijfselektronica die werkt met Android 2.0, het mobiele besturingssysteem van Google. Het project is een voorbeeld van Options strategie om OEM‘s en ODM‘s te ondersteunen bij de integratie van 3G-connectiviteit.