Reading time: 1 minute
Author:
Het Leuvense Option heeft in de eerste drie maanden van 2008 niet kunnen voldoen aan de winstverwachtingen van de analisten. De omzet was nog wel redelijk op niveau. In vergelijking met vorig jaar stegen de opbrengsten van 69,1 naar 76,8 miljoen euro. Kenners hadden ingezet op 77,4 miljoen. De nettowinst zakte echter fors in, van 8,1 naar 2,8 miljoen euro. Dat is flink onder de verwachting van 4,5 miljoen euro.
CEO Jan Callewaert blijft nochtans optimistisch: ’Betere cijfers wat betreft leveringen, omzet en bruto winstmarge in vergelijking met het eerste kwartaal van vorig jaar zijn bemoedigende tekenen dat het werk om Option een nieuwe focus te geven vruchten begint af te werpen. De markt van draadloze breedbandproducten blijft groeien. Heel wat toonaangevende operatoren zijn gestart met het voeren van grote marketingcampagnes om nieuwe inkomstenstromen en extra winsten te genereren die voortkomen uit het leveren van mobiele internetdiensten. Eenvoudige plug-and-play USB-producten en de intrinsieke aantrekkingskracht van het idee van draadloos breedbandtoegang transformeren de markt van mobiel internet snel in een aanbod voor de massamarkt.‘
En: ’Nadat we eind 2007 de verkoop- en operationele activiteiten van elkaar gescheiden hebben, toont de groei in leveringen – die veel sterker is dan de 10 procent omzetgroei – aan dat onze bekwaamheid verbetert om in een competitieve markt niet alleen nieuwe business binnen te halen maar om deze ook effectief uit te voeren.‘ AP