Nieuws

Nederlandse starters pakken uit op de Ces

Pieter Edelman
Leestijd: 5 minuten

Dit jaar was er voor het eerst een grote delegatie Nederlandse ondernemingen mee naar de Consumer Electronics Show. Mede dankzij Startupdelta konden tientallen starters hun producten tonen, maar ook andere Nederlandse bedrijven wisten de weg naar Las Vegas te vinden.

Traditioneel vormt de Consumer Electronics Show (Ces) in Las Vegas de aftrap van het nieuwe technologiejaar. Bijna iedereen die in de verte iets te maken heeft met consumentenelektronica toont er zijn snufjes. Velen grijpen de beurs zelfs aan om paradepaardjes te onthullen.

Daar zit de nodige gekkigheid tussen, zeker nu alles ineens ‘slim’ en verbonden lijkt te moeten zijn. Wat te denken van een haarborstel die je borstelpatronen analyseert, een slimme spijkerbroek die je via trillingen in je broekspijp de weg wijst en een slimme drinkfles die je persoonlijke hydratatiedoelen in de gaten houdt? De laatste jaren klinkt er dan ook vaak een sarcastische ondertoon door in berichtgeving over de Ces.

This article is exclusively available to premium members of Bits&Chips. Already a premium member? Please log in. Not yet a premium member? Become one and enjoy all the benefits.

Login

Related content