Reading time: 1 minute
Author:
Binnen een jaar wil Motorola zichzelf splitsen in een tak voor netwerkoplossingen en een tak voor mobieltjes en andere consumentenapparatuur. Beide zullen de merknaam Motorola blijven voeren, hoewel het eigendom hiervan in handen komt van de mobieltjestak. De stap is niet zo verrassend. De twee markten verschillen sterk van elkaar en presteren heel anders. Waar de mobieltjestak de laatste jaren een zorgenkindje was, bleek de professionele-netwerktak winstgevend.
Naast mobieltjes maakt Motorola voor consumenten ook tv-settopboxen, vaste en Dect-telefoons, modems en navigatiesystemen. Verantwoordelijk voor deze activiteiten wordt Sanjay Jha, nu nog co-CEO. Op professioneel gebied is het Amerikaanse bedrijf actief in infrastructuur voor bekabelde en draadloze netwerken, maar ook in zaken als videodistributie, radiocommunicatie, RFID, barcodescanners en kioskcomputers. Deze activiteiten komen onder de vleugels van een andere co-CEO, Greg Brown.