Interview

Marketing voor makers

Pieter Edelman
Leestijd: 7 minuten

Sander Arts werkte tot 2012 bij NXP als vicepresident en hoofd marketing en communicatie. In 2012 maakte hij de overstap naar Atmel. Daar zag hij de laatste jaren een interessante nieuwe trend opkomen: de makers, mensen die geen traditionele engineer zijn maar wel met technologie aan de slag gaan. Bits&Chips sprak hem over deze trend en de succesvolle manier waarop Atmel hierop weet in te spelen.

Hoe ben je bij Atmel verzeild geraakt?

‘Ik heb twaalf jaar voor NXP gewerkt, daar heb ik de hele verzelfstandiging meegemaakt. In 2010 ben ik met mijn vrouw en mijn zoon naar het hart van Silicon Valley verhuisd. Daar zijn de kansen erg groot en de verleiding om te kijken naar iets anders ook. Op een gegeven moment heeft Atmel mij gerecruit. Bij Atmel waren ze erg geïnteresseerd in de kennis die ik had opgedaan bij Philips en NXP. Ze keken daar toch wel met respect naar, omdat de bedrijven iets groter waren maar ook omdat we met het team echt serieuze slagen hadden gemaakt vanuit marketing en positioneringsoogpunt.

This article is exclusively available to premium members of Bits&Chips. Already a premium member? Please log in. Not yet a premium member? Become one and enjoy all the benefits.

Login

Related content