Interview

‘Ik ben niet bang om kleine Calimero te zijn’

Karlijn Raats
Leestijd: 4 minuten

Op hightechmetropool Eindhoven zit sinds 2004 de sticker ’Brainport‘. De stichting Brainport, die als doel heeft om de regio op de kaart te zetten, is de laatste tijd veelbesproken en omstreden. Centrale vraag is wat de positie van de stichting is. Hebben bedrijven en kennisinstellingen er wat aan? Bits&Chips laat betrokkenen aan het woord. Dit keer John Jorritsma, directeur van de Brabantse Ontwikkelingsmaatschappij (Bom).

Wat is tot nu toe bereikt in de samenwerking tussen de Bom en Brainport?

’Wij zijn samen met Brainport, Liof en NV Rede Zuid-Nederland op de economische kaart aan het zetten. Dat lukt ons heel goed. Brainport heeft een belangrijke functie gekregen om de regio Eindhoven/Brabant op de nationale en internationale onder de aandacht te bregen, maar we moeten dit samen doen. We moeten voorkomen dat Brabant te veel versplintert in allerlei organisaties. Bedrijven begrijpen er helemaal niets van als ze eerst te maken hebben met ons, dan met weer met Liof en dan weer met Brainport. We moeten niet strijden om programma‘s en projecten, maar focussen op structuur binnen Brabant. Want alleen structuur komt het MKB ten goede.‘

This article is exclusively available to premium members of Bits&Chips. Already a premium member? Please log in. Not yet a premium member? Become one and enjoy all the benefits.

Login

Related content