Your cart is currently empty!
Hightech luchtballon
Op 6 april opent de Hannover Messe 2014, waar Nederland dit jaar partnerland zal zijn. De hightechsector presenteert zich de afgelopen jaren in één huisstijl en onder één noemer: Holland High Tech. Het Holland High Tech House in hal 2 is een indrukwekkende oppervlakte aan knaloranje Nederlandse trots. Hightech bedrijven, kennisinstellingen en overheid presenteren hier het mooiste wat ons land te bieden heeft op het gebied van hightech innovaties. De boodschap is niet mis te verstaan: de tijd van molens, klompen, kaas en tulpen is definitief voorbij. Het Holland-logo is nog altijd een tulp, maar tulpen zijn ook hightech tegenwoordig, nietwaar? Helemaal als je de logistiek eromheen meerekent.
Als het weer in Hannover meewerkt, zal er nog een ander oranje promotiekanon worden ingezet: de Holland High Tech-luchtballon. Sinds vorig jaar maken bedrijven uit de hightechsector regelmatig gebruik van deze gloednieuwe 25 meter hoge oranje heteluchtballon. Een ideaal middel om studenten opmerkzaam te maken op deze sector of nieuwe relaties beter te leren kennen op het publiek-private grensvlak. Google maar eens op ‘hightech’ en ‘ballon’.
Waarom is al dit reclamegeweld nodig? Het gaat toch goed met de hightechsector? Jawel, maar toch is Nederland nog altijd een land van filosofen en psychologen. Terwijl zeventig procent van de exportmeerwaarde in Nederland afkomstig is uit de maakindustrie, wordt die welvaart gegenereerd door minder dan twintig procent van de beroepsbevolking. De helft van de Nederlanders werkt not-for-profit.