Kort nieuws

Gezondheid en welzijn blijven speerpunten Philips

Alexander Pil
Leestijd: 1 minuut

Philips houdt de komende jaren vast aan zijn focus op gezondheid en welzijn. Dat heeft CEO Gerard Kleisterlee vanochtend benadrukt tijdens een analistenbijeenkomst waar zijn bedrijf de strategie voor de komende vijf jaar uit de doeken deed. ’We zullen blijven bouwen op belangrijke wereldwijde trends om onze leiderschap in sleutelmarkten zoals thuiszorg, led-oplossingen, gezond leven en persoonlijke hygiëne te vergroten‘, aldus de topman bij de presentatie van Vision 2015. ’Op deze terreinen willen we het voorkeursmerk worden. Ik geloof sterk dat Philips uniek gepositioneerd is voor groei, omdat het blijft bijdragen met nuttige en duurzame innovaties.‘

Philips plakte ook cijfers op zijn doelen voor de komende vijf jaar. Het mikt op een jaarlijkse groei die minstens 2 procent hoger ligt dan het bruto binnenlands product. Verder moet de brutowinst (Ebita) uitkomen tussen de 10 en 13 procent van de omzet. Dit alles moet leiden tot hogere opbrengsten voor de aandeelhouders.

Een uitgebreide analyse van Philips‘ nieuwe strategie vindt u hier.

This article is exclusively available to premium members of Bits&Chips. Already a premium member? Please log in. Not yet a premium member? Become one and enjoy all the benefits.

Login

Related content