Your cart is currently empty!
Geprinte elektronica: nog niet
De reclame- en verpakkingssector zitten met smart te wachten op geprinte elektronica, maar Oled zal het bal openen. Een impressie van de Printed Electronics Europe-conferentie.
’Markten zijn moeilijker dan moleculen.‘ Met deze uitspraak verwoordde keynoter Karen Gleason, hoogleraar bij MIT, een sentiment dat veel van de deelnemers aan de Printed Electronics Europe-conferentie op 5 en 6 april in Düsseldorf zullen herkennen. Met de nodige inspanning kun je vaak wel moleculen vinden die doen wat je wilt, maar wat wil je eigenlijk dat ze doen? Aldus dansen technologieontwikkeling en toepassing als worstelaars om elkaar heen. Nog wel. Het wachten is op het moment dat ze elkaar in de houtgreep nemen.
Organisator IDTechex deed desalniettemin een dappere poging om techneuten en toepassers nu al dichter bij elkaar te brengen. Zo stak een marketeer van snoepfabrikant Mars niet onder stoelen of banken dat hij begint te watertanden bij de aanvullingen op zijn gereedschapskist die geprinte elektronica belooft te leveren. Als verkoper van een product dat de meeste mensen weliswaar lekker vinden, maar ook proberen te vermijden, is niets belangrijker dan opvallen. Een geanimeerd logo op elke reep doet natuurlijk veel om de zichtbaarheid te vergroten.