Your cart is currently empty!
Gedegen kwartaalrapport voor Philips
Philips heeft in het tweede kwartaal een omzet geboekt van 5.974 miljoen euro, een verbetering van twintig procent ten opzichte van dezelfde periode in 2014. Die groei is voornamelijk te danken aan het effect van wisselkoersen en veranderingen in het productaanbod. Wanneer deze effecten worden meegewogen, noteert het concern een nette groei van drie procent. De nettowinst nam toe van 243 naar 274 miljoen euro.
Bij Healthcare namen de omzetcijfers toe met 29 procent (acht procent op vergelijkbare basis) naar 2,75 miljard euro. Ook de winstgevendheid nam toe. Het resultaat is voornamelijk te danken aan de toename in bestellingen uit Noord-Amerika. Een belangrijke rol daarin is weggelegd voor de geplaagde faciliteit in Cleveland, waar de productie steeds verder op gang komt – alhoewel de locatie nog lang niet op volle sterkte draait. In China, Latijns-Amerika en West-Europa namen de verkoopcijfers juist af.
Consumer Lifestyle noteerde het afgelopen kwartaal een omzetgroei van zestien procent (drie procent op vergelijkbare basis) naar 1,25 miljard euro. Bij Lighting was de omzet van 1,84 miljard euro goed voor een groei van veertien procent, maar op vergelijkbare basis betekende het een krimp met drie procent. Het concern wist vooral groei te halen uit zijn ledbusiness, maar zegt dat het de winstgevendheid van zijn traditionele verlichtingsactiviteiten aardig op peil weet te houden door proactief maatregelen te nemen in de productie.