Kort nieuws

Franse sportketen bestelt grote RFID-upgrade bij Nedap

Nieke Roos
Leestijd: 1 minuut

Nedap heeft een omvangrijke RFID-opdracht in de wacht gesleept van een grote Franse detailhandelaar in sportartikelen. Onderdeel Retail gaat in negentien landen al zijn geïnstalleerde RF-antennes voor elektronische artikelbeveiliging upgraden naar hybride RF/RFID-varianten. Het wil de klus volgend jaar maart hebben geklaard. Financiële details heeft het Groenlose bedrijf niet bekendgemaakt. Ook de naam van de klant heeft het niet prijsgegeven, maar eerder meldde het de Franse sportketen Decathlon tot zijn clientèle te rekenen.

De hybride oplossing die Nedap in meer dan vierhonderd winkels van de keten installeert ter vervanging van zijn bestaande, gewone RF-antennes biedt RF- én RFID-detectie in één product. Het systeem is bij uitstek geschikt voor retailers die radiofrequentie-identificatie al gebruiken in hun logistieke proces. Zij kunnen hiermee eenvoudig overstappen naar toepassing voor diefstalpreventie. Tijdens de overgangsfase zijn RF-labels geleidelijk te vervangen door RFID-varianten of selecte productgroepen met een hoog risico op diefstal met beide labels te beveiligen.

’Onze hybride !D Gate-antenne is een uitgelezen oplossing voor retailers die in de toekomst RFID willen gaan toepassen‘, legt managing director Rob Schuurman van Nedap Retail uit. ’De RFID-antenne kan later eenvoudig aan het bestaande systeem worden toegevoegd. Dit vermindert de investeringskosten in hardware aanzienlijk.‘

This article is exclusively available to premium members of Bits&Chips. Already a premium member? Please log in. Not yet a premium member? Become one and enjoy all the benefits.

Login

Related content