Kort nieuws

CWI meet emoties van Chinese theaterbezoekers

Pieter Edelman
Leestijd: 1 minuut

Het CWI heeft samen met het Chinees Nationaal Theater en het Chinese nieuwsbureau Xinhuanet de bezoekers van een theatervoorstelling geprofileerd met biosensoren. Tijdens de hele voorstelling registreerden die de huidgeleiding om het aandachtniveau van het publiek te achterhalen. Op het moment moeten theaters afgaan op applaus, (bebruikers)recensies en kaartverkoop om in te schatten hoe het publiek reageert op de voorstelling. De invloed van zaken zoals individuele scenes, geluid en belichting, zijn echter niet te bepalen.

Om hier meer inzicht in te krijgen, voorzag het CWI de toeschouwers van de theatervoorstelling War Horse in Shanghai van kleine elektrische sensorstickers op de ring- en wijsvinger. De sensoren bepaalden steeds de huidgeleiding, een indicator voor de oplettendheid van de proefpersoon. In totaal werden gegevens van meer dan honderdvijftig deelnemers verzameld. De resultaten worden binnenkort bekendgemaakt.

This article is exclusively available to premium members of Bits&Chips. Already a premium member? Please log in. Not yet a premium member? Become one and enjoy all the benefits.

Login

Related content