Crisis laat zich voelen bij Punch Graphix

Alexander Pil
Leestijd: 1 minuut

Punch Graphix zag de omzet over het eerste kwartaal met 8,1 procent dalen in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. In de eerste drie maanden van 2009 zette het bedrijf voor 31,6 miljoen euro om. Grofweg twee derde komt voor rekening van de divisie Digital Printing Solutions en een derde van Prepress Solutions.

De omzet uit serviceactiviteiten daalde met 3,4 procent naar 7,0 miljoen euro. Machineverkopen deden het iets slechter met een daling van 5,8 procent tot 15,0 miljoen. Consumables kreeg de hardste klap, vooral in januari. In februari en maart lagen de inkomsten op dat terrein zelfs hoger dan in 2008. Toch moest Punch Graphix er een omzetdaling van 14,4 procent incasseren. Door financieringsproblemen bij klanten kwam de omzet niet verder dan 9,6 miljoen euro.

Geografisch gezien, houdt de omzet in Europa met -3,4 procent redelijk goed stand. Vooral in Azië (-51,7 procent) en Noord- en Zuid-Amerika (-18,0 procent) komt de crisis heel sterk tot uiting.

Dit artikel is exclusief voor premium leden van High-Tech Systems Magazine. Al premium lid? Log dan in. Nog geen premium lid? Neem dan een premium lidmaatschap en geniet van alle voordelen.

Login